5 Aralık 2013 Perşembe

The Black Mirror 2 Tam Çözüm
















The Black Mirror 2
Çözüme başlamadan önce envanter sistemimizi öğrenelim;
Sağ Üst köşede yer alan Save/Load, defter ve Menümüz var. Ekranın altında objelerimizin konduğu bir çantamız (envanter) var. Mause'u alta sürüklediğimizde gözükmektedir. Space tuşuyla görmemiz gereken tüm ipuçlarını görebilirsiniz. Oyunda ayrı noktalara sık sık kayıt etmeniz önemle rica olunur. Zira oyun esnasında ölme riskimiz var. Konuşmaları çabuk geçmek için Mause'a sürekli tıklayın. Haritamıza ise envanterimizin sol başındaki resimli karta tıklayarak ulaşıyoruz. Bu sayede dilediğimiz mekana hızlıca gitmiş oluyoruz. Lakin evvela haritanın açılması için dolaşmamız gerekmektedir. Her girdiğiniz mekandaki mercek ile gösterilen her objeyi incelemeyi sakın unutmayınız.
1. Bölüm
Fuller'in Fotoğraf Stüdyosu;
İlk görevimiz bodrum katındaki sigortayı tamir etmek. Sigorta kutusunun yer aldığı taraftaki raftan karton kutuyu alın. Envanterimizde kutunun üzerine sağ tıklayıp sigortanın gerekli parçasını çıkaralım. Sigorta kutusuna yakından bakalım. Eski parçayı çıkarıp yerine yenisini takalım. Artık yukarı kata çıkabiliriz.
Patronla tüm seçenekleri konuşun. Sol taraftaki perdeli kapısı olan yere girin. Fakat patron bizi çağıracak. Dışarı kapıdan çıkmaya kalkıştığımızda bizden yerdeki reklam panosunu dükkanın önüne koymamızı isteyecek. Dışarı çıktıktan sonra Angelina isimli bir bayan gelecek ve onunla konuşmaya başlayacak ve içeri geçecek. Konuşma bittikten sonra dışardayız.
Antikacı;
Yandaki Antikacıya girin.  Kurşun askerin olduğu masaya bakın. Tezgahın önünden penseyi alın. Eddie ile tüm seçenekleri konuşun. Dilerseniz etrafı kurcalayabilirsiniz :D  Bir kez daha konuştuktan sonra dışarı çıkın.  İki dükkanın arasındaki yerden arka bahçeye geçin.
Arka Bahçe;
Etraftaki tüm etkileşimli nesnelere tıklayıp bilgi edinin. Bu sayede alınması gereken malzemeleri tek tek toplayabilmemiz için aktif hale gelecek. Önce pencere ve ardından kapının üst kısmındaki açık pencereye bakın. Kapı önündeki kovanın tel tutacağını alın. Arabanın üstünden halatı, köpek kafesinden yemek kabını, kulübenin önünden olta ipini  alın.
 Buradaki amacımız dükkana daha sonra patrona gözükmeden girebilmek. Envanterimize geçelim. Olta ipi ile kovanın kulpunu birleştirin. İşimiz şimdilik burada yarım kalacak. Önce gitmemiz gereken bir yer daha var. Patronun paketi alınacak.
Posta Ofisi; Hediyelik eşya dükkanı;
 Aşağı limana doğru gidelim. Postaneye girelim. Burası hem postane hem hediyelik eşya satan bir yer. İki bayan hararetli bir şekilde dedikodu yapıyorlar. Tezgahtarla bir türlü iletişim sağlayamıyoruz. Amacımız bu dırdırcı hanımları birbirinden biraz uzaklaştırmak :D
Dışarı çıkıp bayanın arabasına tıklayalım. Arabanın alarmı ötmeye başlayacak. İçeri girip artık tezgahtarla konuşabiliriz. Bize patrona gelen paketi veriyor. Kendi adımıza gelen bir paketin olup olmadığı konusunda tezgahtarı oyalayarak masanın üstündeki boş koleksiyon notunu alıyoruz.  Dışarı çıkıp yandaki üzgün bayanla konuşalım. Sağ yan taraftaki metal boruyu alın.
Antikacı;
Eddie ile tekrar konuşun. Mekanda bulunan radyo hakkında konuşun. Bize eski metal bir para veriyor. Buradan kasabanın meydanına gideceğiz.
Kasaba Meydanı;
Sağda tarafta Biba'nın lokantasına gidelim. Biba ile konuşalım. Mektubu veriyoruz. Israrla konuşmaya devam edin. Tezgahın üzerinden iki dilim ekmeği ve şarabı alın. Ekmeği envanterde sağ tıklayarak parçalayalım. Tam dışarı çıkarken masadaki doktor bize sesleniyor. Konuşma bittikten sonra Fotoğrafçı dükkanına geri dönüyoruz.
Angelina ile konuştuktan sonra giderken kızın peşinden giden birini görüyoruz. Bu adamı daha evvel Biba'nın lokantasında rastladık. Patron bize sesleniyor ve paketini veriyoruz. ( bu patronu gözüm hiç tutmadı :) ).
Perdeli kapıdan girelim. Masadan fixeri alalım. Yerden damıtılmış su şişesini alalım. Buradan çıkıp yan kapıdan içeri girin. Telefona tıklayın. Patronla konuştuktan sonra evdeyiz.
Ev;
Annesi yerde hareketsiz yatıyor. Kalbini dinleyin ardından telefonla acil servisi arayın. Video ve konuşmanın ardından evi araştırın. Mutfaktaki çekmeceden kaseyi alın. Telefona tıkladıktan sonra yeni bir görev kağıdı üst soldan çıkacak. Mutfaktan çaydanlığı alıp çeşmeden su doldurun. Banyoya gidin. Kapı önündeki tabloyu inceleyin. (Bu tablodaki resim Black Mirror'un ilk oyundan bir mekana ait :) ) Banyodaki raftan şişeleri alın. Yandaki yatak odasının çekmecesinden adres defterini alın.  Pencere önündeki saksıyı çekin altından anahtarı alın. Koltuktaki çantadan kartı alın. Envanterdeki adres defterini anahtar ile açın. Deftere sağ tıklayın. Doktorun telefon numarasını öğrendik. Telefonla Dr. Wakefield'i arayacak. Sehpadaki ilaç kutusunu alalım. Envanterde otomatik olarak şişelerle birleşecek. Her şey eksiksiz halletikten sonra dışarı çıkalım.  Kasaba meydanındaki Hastanenin önündeyiz.
Hastane;
Hemşireyle konuşun uzun bekleyişten sonra hemşireye kartı verip annesinin yanına gidiyoruz. Doktorla konuşma bittikten sonra; Annesiyle konuşmaya çalışalım. Birden elimizi tutuyor ve "The Mirror" hakında bir şeyler mırıldanıyor. Çekmeceden ilaç şişesini ve yatağın üzerinden Stetoskopu alın. Dışarı çıkın. Geçen sefer gördüğümüz gizemli adamı görüyoruz; fakat yetişemiyoruz. Hemşire ile konuşun. Bekleme bölümündeki masadan magazin dergisini alın. Dışarı çıkın.
Fuller'in Fotoğraf Stüdyosu;
İşyerine dönüyoruz. Kapıya tıklayın. Arka bahçeye geçelim.
Arka Bahçe;
Envanterimizdeki olta ipini kapıda kullanıp içeri girelim. Konuşmayı dinleyin.  Dışarı çıktıktan sonra tekrar içeri girin. Duvardaki eski saati inceleyin. Masadaki kalemi alın ve dükkandan çıkın.
Antikacı;
Eddie ile tezgahın üzerindeki yere tıklayın ve eski metal para hakkında konuşun ve çıkın. Postaneye gidin. Bu işlemi daha evvelde yapabilirsiniz.
Postane;
Tezgahtardaki kadınla tüm seçenekleri konuşun.
Ev;
İlk Puzzle;
Haritadan evi seçelim. Yatak odasındaki masaya yakından bakalım. İlk Puzzle bulmacamız hayırlı olsun :) Kolay seviyede oynayanlar Puzzledan sıkılırsanız bir süre sonra çıkacak olan sağ alttaki şaltere tıklayın kapak açılacak.
Resim 1;
Mücevher kutusunu ve banka defterini alın . Envanterde deftere sağ tıklayın mektubu okuyun.
Hastane;
Hemşireyle konuşun. Banka defterini veriyoruz. Soldaki soda makinesinden bir soda alın.
Postane;
Postaneye girmeden önce envanterdeki koleksiyon notu ile kalemi birleştirin. Tezgahtar Rosie ile tekrar Fuller'in kutusu hakkında konuşun. Yine bir sorun çıkıyor.
Fuller'in Fotoğraf Stüdyosu;
Fuller'in dükkanına gidin. Odasındaki dünya haritasına bakın. Bodrum katına indiğimizde duvardaki resim inmiş ve gizli bir kapıyla karşılaşıyoruz. Kapıya tıkladığımızda Fuller ile karşılaşıyoruz. Şiddetli bir tartışmanın ardından dışarıdayız.
Postane;
Postaneye gidip müşteri ve Rosie ile konuşun. Müşteri ile tekrar konuşalım. Kapının yanındaki raftan dergiye bakalım. Black Mirror malikanesinin resmi ve haberi var.
Hastane;
Hemşireyle postacı hakkında konuşalım. Annesinin odasına varıp masadaki kartlara bakın. kartı alıp envanterdeki koleksiyon notuyla birleştirelim. Artık Postanedeki Rosie ile Fuller'in kutusu hakkında konuşabiliriz.
Postane;
Rosie'ye koleksiyon kartını verip kutuyu aldıktan sonra müşteriyle konuşun ve fotoğrafçı dükkanına gidin.
Fotoğrafçı;
Fuller kapıdan çıkıp gidiyor. Kapıyı açmayı deneyin. Arka bahçenin kapısından girin. kasayı kontrol edin. Bodrum katına gidin. Rafın önündeki tahtayı devirip fotoğraf geliştiriciyi alın. Gizli kapının bulunduğu yer resimlerle kapatılmış durumda. kasanın bulunduğu odaya dönelim. Stetoskop ile kasayı açmaya çalışcağız.  Farklı çıkan sesi duyduğunuzda ters yönde devam etmelisiniz. Mause'un sağ ve sol tuşlarıyla düğmeyi kontrol ediyoruz.
Sağ 90, sol 70, sağ 50, sol 20, sağ 30.
Kasadan Angelina'nın fotoğraf pozunu alıyoruz. Perdeli odaya girip Angelina'nın fotoğraf pozunu çıkaracağız.
Fotoğraf çıkarma bulmacası;
Soldaki kaba foto geliştirciyi 2 kez dökelim bu arada ışığı söndürecek. Sağdaki kaba saf suyu dökelim. Envanterdeki kutuya sağ tıklayarak boş resim kağıdını çıkarıp  sağdaki makinenin altına yerleştirin. Pozu soldaki makinenin önündeki küçük kutuda kullanın. geliştiriciyi küçük kutuda kullanın ve tekrar tıklayıp içindekini boşaltın. Fixeri küçük kutu üzerinde kullandıktan sonra filmleri çıkarıyoruz. Film pozunu büyütücü (enlarger) makinesinde kullanın.  5 saniye sonra kağıdı alın. Soldaki kaba çıkan resmi koyun ve resim net bir hale gelinceye kadar bekletin. Resim kararmadan alın ve saf suda kullanın. Eğer başaramazsanız bu işlemi tekrarlayın. Saniyeyi uzatabilirsiniz veya kısaltabilirsiniz. Darren bunu belirtecektir.
Resmi aldıktan sonra aynı resimden bir tane daha çıkarın. Kapı çalıyor. Mrs. Biba ile konuşun bir zarf alacağız. Eve gidelim.
Ev;
Çaydanlığı ocağa koyun. Ocağın altını yakın. Zarfı üzerinde kullanın. Foto dükkanına geri dönüp zarfı kapıda kullanın. Limanda gördüğümüz uzaktaki Otele gidebiliriz artık Envanterdeki haritadan kısa yoldan oraya gidelim.
Otel;
Masa başındaki görevli adamla konuşun. Angelina'nın odasına yukarı kata çıkın. Yeni fotoğraflarını çektikten sonra çıkıyoruz ve gizemli adamı görüyoruz. Konuşma bittikten sonra görevli adamla konuşun. Kumarla ilgili konuşmayı tamamlayamıyoruz.
Biba'nın Lokantası;
Kasaba meydanına gidin. Lokantada Biba ile 2 kez konuşun.
Hastane;
Hastaneye annesini görmeye gidelim. Doktorla konuşun.
Antikacı;
Eddie ile "slide projector" hakkında konuşun.  Bizden bastonunu getirmemizi istiyor.
Otel;
Görevliyle tekrar kumar hakkında konuşun. Bize Eddie'nin bastonunu verecek.
Antikacı;
Eddie'ye bastonu verin. Bize "slide projector" verecek.
Biba'nın Lokantası;
Lokantanın dışarısında bulunan lambalardan kırmızı ışıklı ampul lazım bize.  Tıklayınca çöp konteynırına çıkıp alacak.
Ev;
Eve varalım ve banyoya girelim. Angelinanın yeni resimlerini çıkarmış olacağız. Bundan sonra videoyu izledikten sonra 2.ci bölüme geçiyoruz.
2. Bölüm
Kapımız çalıyor ve açıyoruz. Polis Departmanından Capt. Conley geliyor ve bizimle konuşuyor. Fuller öldürülmüş. Dışarı çıkalım.
Polis İstasyonu;
Bizden Fuller'in yanında gördüğümüz adamın profilini çıkarmamızı istiyorlar. Seçeneklerden bir yüz oluştıracağız. 
Resimdeki gibi yapın.
Resim 2;
Kız arkadaşımız Angelina'yı elleri kelepçeli olarak göreceğiz. Suçsuzluğunu ispat etmemiz gerek.

Hastane;
Hemşireyle konuşun. Yandaki görevliyle konuşun morgun kapısına tıklayın. Tekrar hemşireyle konuşun. Masanın ucunda bulunan kartı almaya çalışın. Hemşireyi oyalamamız gerek. Annemizin odasına varalım ve monitörün fişini çekelim hemen kapıdan çıkıp hemşirenin masasından kartı alalım.
Biba'nın Lokantası;
Biba ile konuşalım. Bir keç kez bu işlemi gerçekleştirin. Masada oturan doktor ile konuşun.
Polis İstasyonu;
2 görevliyle tek tek konuşun. Etrafı inceleyin.
Hastane;
Morg görevlisiyle tekrar konuşun.
Antikacı;
Eddie ile konuşalım. Projektörünü geri veriyoruz.
Postane;
Rossie ile konuşun. Ortadaki masanın önündeki boş kutuyu alın.
Otel;
Porter ile tüm seçenekleri konuşun.
Arka Bahçe;
Fuller'in stüdyosunun arka bahçesine gidin. Büyük pencerenin altındaki demir ızgarada halatı kullanın. Metal boruyu halat üzerinde kullanın. Böylece bodruma giden demir ızgaranın kapağı açılacak.
Bodrum Katı;
Duvardaki arka zemin fotoğrafının altındaki zemin tahtasına tıklayın. Gizli kapıyı açmak için duvardaki resimleri belli sırada amalıyız. İpucu için Fuller'in çalışma odasındaki Dünya haritasındaki "Dünya Turu" kısımlarından öğrenebiliriz. Resimdeki mekanları değiştirebilmek için sol üstteki ipleri kullanacağız.
Bulmaca;
1- Monument valley (Arizona)
2- Kumsal (Hawaii)
3- Sphinx (Mısır)
4- Çin Seddi (Çin)
5- Castle (Almanya)
Doğru yaptığınızda gizli kapı ortaya çıkacak. Yalnız bir sorun var kapı kapalı.
Biba'nın Lokantası;
Biba'dan kahve isteyelim ve kahveyi masada oturan doktor üzerinde kullanalım. Doktorun üzerine bilerek kahveyi dökeceğiz. Kısa bir aradan sonra doktorun önlüğünü Biba tezgahın üzerine bırakacak. Hemen İD kartını alalım.
Hastane;
Morg görevlisiyle konuşun artık içeri girebiliriz. El arabasının iç kısmından şırıngayı alın. Duvardaki belgelerden 448 numaralı olana bakalım. Fuller'in eşyalarının bulunduğu kutuyu bulmamız lazım.  Belgelerin altında bulunan kutulara bir kaç sefer tıklayın. Anahtarları alın.
Fuller'in Fotoğraf Stüdyosu;
Fuller'in odasındaki guguklu saate yakından bakın anahtarları kullanın. Guguk kuşun yerine bir kutu çıkacak onu alın. Envanterde sağ tıklayın "transparency" çıkarın. Bu pozları Fuller'in tezgahında kullanın.
Bulmaca;
Resimlerin üzerinde bir takım çizgiler var. Bu resimleri üst üste koyduğumuzda gizli kapının şifresi çıkacak. Resimleri çevirmek için sağ tıklayarak aldıktan sonra sol tıklayarak çevirebiliriz.
Resim 3
Resim 4
Resimdeki gibi sıralayın ve üst üstte koyun. 2482 net bir şekilde ortaya çıkacak.
Gizli kapı;
Kapıya tıklayın. Tuşlara şifreyi girin. Fakat olmayacak. Ayağımızın altındaki zemin Fuller'in ağırlığına ayarlı. Hastaneye dönelim.
Hastane;
 Annemizin odasında yatağın altındaki tartıyı alın. Morga gidip tartıyı Fuller üzerinde kullanacağız. Ama önce görevliyi uzaklaştırmamız gere. Şırıngayı laxative (müshil) ilaç şişesinde kullanın. Soda ile Şırıngayı birleştirin.
Soda şişesini Morg görevlisine verin. Görevli gidince morga girin ve tartıyı şimdi kullanabiliriz. Ağırlığı yatak ile birlikte 348 kilo çıkıyor. Şimdi tartıyı boş yatak üzerinde kullanalım 53 kilo olsuğuna göre Fuller 295 kiloda.
Görevli bizi bu işlemden sonra bizi tutukluyor. Polis istasyonundayız. Memure ile koşun ve Fuller'in Stüdyosundaki bodrum katına gidelim.
Bodrum (Gizli Kapı);
Yerdeki zemine tıklayın. Gerekli ağırlıkları Darren yapacak. Şifreyi tekrar (2482) girelim.
Gizli Oda;
Etraftaki nesneleri inceleyin. Bir kaç sefer tıklayın. Dolabı açmayı deneyin. Sağ taraftaki perdeye tıklayın. Metal bir plaka var. Yatağın ayak ucundaki metal topu kontrol edin. Bunu Duvardaki metal plakada kullanın. Metal dolabı açın ve Biba'nın şantaj resimlerini alın.
Polis İstasyonu;
Polisle gizli oda hakkında konuşun.
Biba'nın Lokantası;
Lokantanın sağ tarafındaki çöp tenekesini karıştırın. Parçalanmış bir mektup bulacağız. Parçaları birleştirelim.
Polis İstasyonu;
İçeri girdiğimizde Angelina'nın peşine düşen adamı görüyoruz. Kendisi Dedektif Reginal Borris.
Otel;
Otele geldiğimizde Porter'in martıları verandadan kovduğunu görüyoruz. Angelina'nın odasına girebilmek için Porter'ı uzaklaştıralım. Envanterden Biba'nın lokantasından aldığımız ekmek kırıntılarını verandada kullanın. Porter kapıdan çıkınca hemen içeri girelim. Anahtarı dolabın üzerinden alıp Angelina'nın odasına girelim.
Angelina'nın Odası;
Yatağın yanındaki masa lambasına tıklayalım. Üzerinde gizli bir mikrofon bulacağız. Yukarıdaki havalandırmayı açın. Bir radyo bulacağız. Odadan çıkın. Porter, bize çok kızıyor :D
Polis İstasyonu;
Polislerle tüm seçenekleri konuşun.
Antikacı;
Eddie ile bulduğumuz nesneler hakkında konuşun. Bize gereken malzemeleri söyleyecek. Metal boru, Pusula, Kulaklık ve bakır tel.
Ev;
Evimize gidelim. TV'nin yanındaki kulaklığı alalım. Teleskopa tıklayıp pusulayı alın.
Arka Bahçe;
Bodrum katına indiğimiz metal ızgaranın üzerindeki metal boruyu alın. Üst kata çıkın poz çıkardığımız perdeli odaya girmeyi ihmal etmeyin. Dehşet bir video girecek.
Biba'nın Lokantası;
Bakır tel için yine lokantanın üstünde bulunan lambasını aldığımız yerde tel kesicimiz  ile bakır teli keselim.
Antikacı;
Envanterde bakır tel ile tel kesiciyi birleştirin. Eddie amca ile konuşalım.
Otel;
Eddie bize bir yön bulucu yapıyor. Kendimizi otelin önünde buluyoruz. Bulmacamızın çözümü için mausun sol tuşuyla basılı tutup çekerek yönümüzü 73 rakamı üzerine getirin. Sinyal kuvvatli olup ibre kırmızı yeri gösterince alttaki kırmızı düğmeye tıklayın. Eddie ile konuşacağız. Kendimizi bir teknede buluyoruz.
Tekne;
Kapıdan içeri girip laptopa bakın. Duvardaki resimleri alın. Masadaki dosyaları alın. Çekmeceden anahtarı alın. Duvardaki tabloya bakın bir kasa var.  Şifresini bulmak için envanterdeki şeffaf kağıdı sol duvardaki haritada kullanacağız. Buna göre kağıttaki çizgilerle haritadaki çizgileri kesiştireceğiz. Doğru yaparsak ekrandan çıkıyoruz. Darren, bize gerekli yön şifresi bilgilerini söylüyor.
Resim 5
Şifre;
Mausun sağ ve sol tuşlarına basarak harf değişimi yapın. İstediğimiz harf gelene kadar aynı tuşa basın.
SW, S, SE, E, NE, NW
Kasadan disket ve yüzüğü alın. Disketi Laptopta kullanın. Batarya bitecek. Sağdaki kanapeye tıklayın. Anahtarla içini açın. Jenaratöre bir kaç kez tıklayın. Benzin gerekli. Teknenin girişindeki koltuğun çekmecesini kontrol edin. Benzini alıp jenaratörde kullanın. Kayıt yapmayı unutmayınız. Laptopta tüm bilgileri öğrenin. Dedektif Borris bizi yakalıyor. Dışarı kaçıyoruz fakat nafile üzerimize silah doğrultmuş durumda acele etmezsek ölüyoruz.
Yapmamız gereken şey;  Teknenin yelken direğine tıklamak. Böylece ondan kurtuluyoruz ve Angelina'nın suçsuzluğu anlaşılıyor. Fakat Borris yok ortalarda.
 Biba'nın Lokantası;
Romantik bir videodan sonra; Biba'nın lokantasındayız. Hastaneye gidelim. Acı bir haberle karşılaşıyoruz. Kısa bir video ve evde Angelina'dan telefon mesajı geliyor. Başı dertte.
3. Bölüm;
İngiltere; Samuel Gordon'un Palası;
 Esas konumuza geldik işte :D Videonun ardından; İngilteredeyiz.  Gordon Palasın resepsiyon görevlisiyle konuşun. Angelina 13 nolu odada kalıyor. Biz 12 nolu odadayız. Odamıza gidelim. Odadan bir süre sonra dışarı çıkıyoruz. Ortalığı karştırma vakti geldi :D  Lobiye inelim.
Lobi;
Resepsiyonun sağındaki "hatıralar" kutusuna bakın. Samuel Gordon eşyaları bulunmakta :D (İlk oyuna göndermeler devam ediyor) Posta kartlarından bir kart alın. Görevliyle "Soul Key" hakkında konuşun. Lobideki sehpanın üzerinden küçük şişeyi ve bıçağı alın. Dışarı çıkın sola yürün kuru yaprakları görün. İçeri girip üst kattaki sehpadan kibriti alın. Gazeteyi alın. Kuru yaprakların olduğu yere dönün. Yaprakalrın üzerinde önce gazeteyi sonra kibriti kullanın. Lobiye gidin Murray ile konuşun. O çıkınca hemen anahtarı resepsiyon duvarından alın.
Angelina'nın Odası;
TV'nin altındaki dolaptan şişeyi alın. Yatağın örtüsüne tıklayıp ipi alın. İpi bardakta kullanın. Alkollü şişeyi bardakta kullanın. Kibritle yakın. Yatağa tekrar tıklayın. Altında bir kapak var. İnceleyin. Karşı duvardaki Angelina'nın portresine bakın.  Bir not var.  Kibritle notu birleştirmeye çalışalım fakat olmayacak. Masadaki yanan bardak üzerinde notu kullanalım.  Envanterde sağ tıklayıp okuyalım. Dışarı çıkalım.
Willow Creek;
Bir bayanla karşılaşıyoruz. Miss Valley ile konuşalım. 
Willies's Texas Chili;
Köprüden geri dönüp kırmızı biber satan Tom ile konuşun. Su kanalındaki ufak tahta köprüdeki ipe tıklayın bir kova çıkaracak.  Köprüden geçip Müzeye girelim. Bobby ile konuşun.
Samuel Gordon'nun Müzesi;
Müzedeki antika eşyaları inceleyin. Sağ tarafa yürüyün. Camekan içindeki kitabı okuyun. Turistlerle konuşun. Sağdaki masadan bilgiler alın. Karşı odaya geçin. Sarı renkli tuşlara basın mankenleri inceleyin. Yukarıdaki pencereye ve aşağıdaki makineye bakın. Bobby ile tekrar konuşun. Etraftaki tüm objeleri incelemeyi unutmayın. Bobby'in bulunduğu masanın üstündeki "bubble mixture" inceleyin. Bobby ile tekrar konuşun.
Willies's Texas Chili;
Dışarı çıkın ve Tom ile konuşun bize bir tabak chilli verecek.  Müzeye dönün.
Samuel Gordon'nun Müzesi;
Bobby'ye bir tabak chilli'yi verin. Bize maytap verecek. 5 dk. sonra Bobby ile baloncuk karışım şişesi "bubble mixture" hakkında konuşacak. Bubble mixture tezgahtan alın.
Willow Creek;
Dışarıdaki su kanalının ufak iskelesindeki daha evvel sudan çıkardığımız kovada bubble mixture'e su doldurun.  Bobby ile Samuel Gordon'un hayaleti hakkında konuşun.
 Palas;
Murray ile Samuel Gordon'un hayaleti hakkında konuşun.
Müze; Bobby'in ceketi;
Amacımız; Bobby'nin ceketinden anahtarı almak. Bobby'i uzaklaştırmak için bir şeyler yapmalıyız. Gordon'un chronicles kitabının yeraldığı camekanın arkasında bulunan dolaba tıklayın. Baloncuk şişesine deterjan koyacak. Bobby ile tekrar konuşunca Bobby baloncuk üflemeyle uğraşacak. O esnada ceketinden anahtarı alın ve camekanı açmaya çalışın. Ama ne yazıkki müze kapanmak zorunda işimiz yarım kalacak burada.
Willow Creek Akşam vakti;
Dışarı çıkınca yolumuza yaşlı bir berduş çıkacak. Konuşma bitince köprüyü geçin ve onunla konuşun.
Bar;
Bara girin. Turistlerle konuşun. Palasa dönme vakti.
Palas; Angelina'ın Mektubu;
Palasın önünde Miss Valley ile karşılaşıyoruz. Konuşma bitiminde içerideyiz. Murray bize Angelina'dan gelen mektuptan bahsediyor. Yukarı kattayız. Aşağı inin. Murray gazetesini okurken kahve bardağına gizlice uyku ilacını koyun. Bir süre sonra uykuya dalacak.
Bar;
Bara geri dönün. Tom ile konuşun. Tom'u tamamen sarhoş edene kadar bira ısmarlayın. Sonunda bize kilit açacağını verecek.
Palas; Kilit Bulmacası;
Palasa dönün. Aldığımız tel parçasını posta kutusunda kullanın. Bulmacanın çözümü;
Teli uygun bir şekilde şekillendirmemiz lazım. Tüplerin yay kısımlarını eşitleyebilmeliyiz.
Açık renli beyaz metal parçanın üst cizgisi alttaki kırmızı renkli çizginin hizasına denk olmalı resimdeki gibi ;
Resim 6
Posta kutusundan mektubu alıp okuyun. Angelina'nın odasına gidin. Yerdeki kapağa tekrar bakın. Antredeki kitaplığa bakın. Kitaptan bir sayfa koparacağız. Sayfayı okuyun.
Angelina'nın odasına gidin kapağa yakından bakın. 4 hayvan simgesi var.
Arı, Yılan, Kurbağa ve Karga buna göre envanterdeki sayfayı kontrol edip karşılık gelen rakamları öğrenelim.
Kraliçe Arı; 62
Beyaz Yılan; 17
Kurbağa Prens; 1
Yedi Karga; 25
Resim 7
Resim 8
Angelina'nın Odası;
Açılan kapağa tıklayın. Işığa ihtiyacımız var. Lobiye inelim. 2 Turist var. Tezgahın üzerindeki kutudan Soul Key'i alın. Şimdi bize batarya lazım. Üst kattaki antredeki kitaplığın üstündeki saate envanterdeki bıçağı kullanın.  Bataryaları plastik Soul key üzerinde kullanın.  Kapağa tıklayın.
Yeraltı;
İleri gidin. Merdiveni kontrol edin. Burası biraz karmaşık gibi görünsede zamanla öğrenirsiniz.  Sağa dönün demir çubuğu alın. Geri dönün ve şimdi sol tarafa gidin. Fare deliğinin olduğu yeri bulunca deliğe tıklayın. Fare çıkacak. Karşıya yürüyün. Tahta kirişi alın. Geldiğimiz yolu geri dönüp demir kapıyı bulun. Envanterdeki demir boruyu demir kapıda kullanın. Ardından tahta kirişi kapıda kullanın. Eğer kirişi koymadan geçmeye kalkışırsanız ölüyorsunuz. Neyseki o bölüm otomatik olarak baştan alabiliyoruz.
Tünelde sürekli aynı yere çıkmak istemiyorsanız beni takip edin;
İlk olarak karşı sağa gidin. Geri dönün şimdi aynı yerin sol tarafına gidin. Buradan sağa gidin hep aynı yere çıkıyoruz. Yine sağa gidin. Zincirli demir kapıya ulaştık.
Karanlık Oda;
Sağ yandaki büyük borudan küçük bez parçasını alın. Angelina'ya sesleneceğiz. Boruya tekrar tıklayın. Karanlık bir mekandayız. Mause ile sağa sola gezdirin. Soru işareti ve göz işareti olacak.
Metal kapı, hortum, içi yağ dolu kova, bez parçası, Metal boru ve kırık soul key. Bez parçasını yağ kovasında kullanın. Metal boruyla yağlı bezi birleştirin. Kibrit ile yakın. İşte oda aydınlandı.
Metal kapının yanından metal boruyu alın. Mekanizmanın altındaki kabloya tıklayın. Kapı açıldı.
Hücre;
Videonun ardından üst raftan zinciri, alt raftan tornavidayı alın. Masadan alüminyum tabağı alın. Üst rafta asılı ateşleyiciyi (igniter) alın. Bıçakla alüminyum kabını birleştirin. Alüminyum tozu elde edeceğiz. Bıçağı demir parmaklıklarda kullanın. Bir toz daha ediniyoruz. Sayfadaki alüminyum kağıdını hücre kapısının kilidinde kullanın. Ateşleyici ile gaz tüpünü yakın. Maytapı tüpte yakın. Maytapla şimdi hücre kilidini ateşleyin. Hücreden kurtulduk.
Kapı önündeki lastik bota tıklayın. Işığı yakacak. Lastik botu alın. Duvardaki 3 manivelaya bakalım. Bize göre sağdaki 2 kolu aşağı, soldaki kol yukarı gelecek şekilde bırakın. Raftan kutuyu alın. Metal dolabın sağdakini açın. Sigorta kablosunu alın. Envanterde lastik bot ile zinciri birleştirin. Metal dolabın orta kapısını açın. O da ne? Reginald Borris'in cesediyle karşılaşıyoruz. Cesede tekra bakın. Üzerinden bir parça şiir çıkıyor. Rafdan yalıtım bandını alın. 3.cü dolaptan dinamiti alın. kompresöre ve masadaki ıvır zıvıra bakın. Etrafta ne var ne yok inceleyin.
Kapak Patlamaca;
Kapağa bakın. Kapaktan aşağı inin. Yerdeki eldiveni ve ingiliz anahtarını alın. Betonarme kirişe bakın. Yerdeki kapak açılmıyor. Dinamiti yerleştirin. Yukarı kata tekrarçıkın ve sağ taraftaki yerden hortumu alın. Geri aşağı inin. Sigorta kablosunu dinamitte kullanın. Yukarı kata çıkın ve kablonun diğer ucunu patlatma cihazında (detonating device) kullanın. Tekrar patlatma cihazına tıklayın. Bir patlama olacak. Aşağı indiğimizde bunun faydasız olduğunu göreceğiz. Yukarıdaki metal dolaplardan tekrar kablo ve dinamit alalım. Bu kez tavandaki kirişe dinamiti yerleştirip kabloyu takalım. Aynı işlemi tekrarlayalım. Patlattığımız kiriş kapağın üstüne düştü.  Envanterdeki zincirli botu kirişte kullanın. Artık kapak açıldı.
Aşağı inelim ve yukarıdaki demir ızgaraya bakaılm. Yol yine kapalı. İlk bulunduğuz odaya su tanklarının olduğu yere geri dönelim. Yerden hortumu alın. İki hortumu birleştirin. Hortumu su tankının borusuna takın.  En aşağı kata gidin. Merdivenlerin başındaki elektrik kablolarına bakın. Eldiven ve yalıtım bandını birleştirin. Şimdi bantlı eldiveni elektrik kablosunda kullanabiliriz. Hortumu kapaktan aşağı sarkıtalım. Su tankına varıp suyu açalım.  Oyunu kaydedin. Aşağı inip kapaktan suya dalış yapalım. Burada çabuk olmalıyız. Envanterden ingiliz anahtarını ızgara kapakta kullanın. Dışardayız :)
Maden Alanı;
Sağdaki kapının düğmesine basalım az önceki kaldığımız yere gidip gelebiliriz. Kapı önündeki zinciri alın. Kapıdan içeri girin kompresörün vanasını ingiliz anahtarıyla çıkarın. Dışarı çıkıp vanayı vagonda kullanın. Bir tekerlek elde ediyoruz. Vagona tıklayın. Karşıdaki tahtaları kıracağız. Kırılan tahtalara tıklayınca aşağı giden bir derin bir geçit açılıyor. Karşı köşe taraftaki metal parçaya zinciri takalım. Zincirin diğer ucunu vagona takalım. Yerdeki kayaları vagona dolduralım. Sol yandaki tahtalardan birini alalım. Tahtayı vagonda kullanalım. Köşedeki ağır metal parça çıkıyor ve ufak bir geçit açılıyor. Geçitten gidelim.
Yeraltı Tapınağı;
Kendimizi bir mabette buluyoruz. Kapıya tıklayalım. Fakat o da ne? Bizi hücreye tıkan kişi bizi mini okla bayıltıyor. Araya ana video giriyor.
4. Bölüm
Yakalandık ve elimiz kolumuz sandalyeye bağlı durumdayız. Masanın yanından sopayı ve yerdeki bez parçasını alın.  Bazı eşyaları yalnız tek seferde kullanıyor örn; Bez parçası, cam parçası vs. Envanterde uzun süre durmuyorlar. Şişeye tıklayın. Şişeyi güneş değen yere götürecek. Bez parçasını şişede kullanın. Cam parçasını şişede kullanın. Ateş çıkacak. Envanterdeki sopayı yine bağlı olduğuz ip envanterde gözükmekte. Sopayla ipi birleştirin. İpimizi çözdük.  Sağdaki elbise mankenini ve yerden ipleri alalım. Duvardaki çarşafı alalım. Duvarda Gordon'nun soy ağacı var.
Kapının yanındaki dolaptan peruk başlığını ve oyuncak arabayı alın. Envanterdeki büyük ipi kapı önünde duran balyaya bağlayın. İpin diğer ucunu yukarıdaki kirişte kullanın. İpe tıklayın. Kapıdan dışarı çıkın. Birden bir takım görüntüler eşliğinde eskiye dair görüntüler göreceğiz. Videonun ardından geri içerdeyiz.
Envanterdeki mankeni sandalyeye oturtup kafayı takalım. Çarşafı üstüne örtün. Oyuncak arabayı kapıda kullanın. Bobby yukarı çıkacak balyayı kafasına düşürüp bayıltacağız ve sandalyeye bağlanmış olacak. Aşağı inin.
Tanıdık bir Mekan;
İlk oyundan tanıdığımız bir malikanedeyiz. Yerden oyuncak arabayı, Masadan kağıdı, şömineden yanmış odun parçasını alın. Sandığa bakın. Açamıyoruz şimdilik. Envanterdeki kağıdı sandığın üst kısmında kullanın. Bir takım sembollerin izini çıkaracağız. Kağıdı piyanoda kullanın.
Piyano Bulmacası;
Ortadaki 8 tuş aktif buna göre soldan sağa doğru rakamları düşünürsek; Biz 1,2,3,4,5 rakamlarını kullanıyoruz. İzini çıkardığımız kağıda bakacak olursak. Notaları aşağıdan yukarı doğru sıralarsak 1,2,3,4,5 şeklinde düşünelim.
1 3 3 2 5 3 2 3 rakamsal dizilişini buluyoruz.  Bu şekilde piyanoyu çalın.
Aynı tıklanan rakamları sadeleştirirsek 3, 5, 2 çıkıyor. Sandığa yakından bakın. Bu rakamları girin. Şimdi tüm eşyalarımızı geri aldık. Artık kapıdan çıkabiliriz.
Castle Önü;
İlk oyundan tanıdığımız Castle bahçesindeyiz. Etrafı inceledikten sonra bir sonraki ekrana geçelim. Yerden hortumu alın.  Çeşmeyi inceleyin.
Yazlık Ev;
Öteki sahneye geçin. Kapıdaki kancayı kontrol edin.  Her tarafı incelemeden geçmeyin.
Kilise;
İlerideki 2 heykelli geçidin sol tarafında yerden palangayı alın. İçeri geçin ve 2 lahiti ve heykelleri inceleyin. Sağ lahitin kapağı yerinden oynatılmış. Yerden sapanı alın.
Castle Önü; 
Castle geri dönün sol taraftaki çocukla konuşun. Oyuncak arabasını verin. Yerden baltayı alın. Yerdeki kazığa bakın.
Kilise; Mezarlık;
Kilisedeki mezarlığa geri dönün. dışarıdaki 2 heykelden sağdakinin yanındaki ağacı baltayla kesin. Envanterdeki kısa halatla ağaçları bağlayın. İçerdeyiz. Lahitin üstüne tripod yaptık. Envanterdeki palangayı sonrada sapanı tripod üzerinde kullanın.
Lahit;
Kasayı inceleyin. Bize şifre gerekiyor. Raftan dosyayı, hemen  önünden küçük boruyu alın. Duvardaki postere bakın. Kaynak setini inceleyin. Posterde gördüğümüz AB, B, A, 0 kan grubunu kasada şifre olarak kullanın.  Dışarı geri çıkalım. Çocuk bizi görüyor. Peşinden gidin.
Castle Önü;
Castle'dan Tom çıkıyor. Darren gizlice oradan uzaklaşıyor. Geri dönemiyoruz.
Yazlık ev;
Yazlık evin kapısının duvarında gördüğümüz kancayı baltayla çıkarıp alın. Baltayla hortumu envanterde birleştirin. 2 hortum elde ediyoruz.
Lahit;
Lahitin içinden geçin. Kaynak setinde küçük boruyu kullanıp alın. hortum ile boruyu birleştirin. Dışarı çıkın.
Yazlık ev;
Yazlık evin önündeki bataklıkta hortumu kullanın. Çeşmenin bulunduğu mekana dönüp hortumun diğer ucunu çeşmeye takın.  Çeşmeyi açın. Castle'a doğru gidin. Darren, Tom'a seslenecek ve Tom'u bataklığa çekerek tuzağa düşüreceğiz. Tom ile konuştuktan sonra Palastayız.
Palas 2;
Murray bize bir mektup verecek. Angelina'dan gelen mektubu okuduktan sonra Kasabadaki müzeye geri dönelim.
Müze;
Kitabın bulunduğu camekanın yanındaki dolaba tıklayalım. Darren bir süre dolapta kalıp çıkacak. Camekana tıklayın. Anahtarla kilidini açın. Sayfayı sol alt köşesinden çevirip okuyun. Masanın yanındaki çöp kovasından sakız kağıdını alın. Dikiş makinesinin yanından tahtayı alın. İçeri odaya geçin. Et öğütme makinesinde tahtayı kullanın. Üzerine çıkın ve pencere sakız kağıdını kullanın. Penceden çıkın. Karşımıza sarhoş adam çıkacak yine. Bu kez daha evvek kaçmış olduğumuz tapınaktayız.
Tapınak;
Birileri geliyor hemen sol yandaki asansöre tıklayın. Konuşmaları dinlerken oradan kaçmaya çalışırken görüyorlar. Bu bölümden sonraki hamlelerimiz hızlı olmalı.  Yakalandığımızda ölüyoruz.
Maden;
Hemen sağdaki büyük kapıdan geçin.  Kapıya hemen tıklayıp kapatın. Envanterden metal boruyla kapatın. Duvardaki kolları sol ilk kolu yukarı, diğerleri aşağıda olacak şekilde indirin. Sağdaki kapıdan geçin. Hemen duvardaki panelin tuşuna basın. Kapı kapanacak. Kapı önünden demiri ve hortumu alın. İkisini birleştirin. Sağdaki büyük kanalizasyon borusunda kullanın. Burada yolumuzu şaşırabiliriz. Demir kapıya ulaştığımızda altına koyduğumuz tahta kirişi çekmeyi unutmayın. Bundan sonrasında Angelina'nın odasına ulaşın. Murray bizi orada bekliyor. Konuşma bitiminde Deniz fenerindeyiz.
Deniz Feneri;
Yıkık deniz fenerindeyiz.  Binaya tıklayın. Darren, Angelina'ya seslenecek. Sarmaşıklı kuru ağaca tıklayın. Angelina'ya ait olduğunu sandığımız bir ceset ile karşılaşacağız. Darren baygınlık geçiriyor.
5. Bölüm
Deniz feneri;
Deniz fenerinin önünde uyanıyoruz. Ağaca, mezar taşına ve girişe tıklayın. Oyun boyunca ölenlerin hayaletleri bize gözükecek.
Harabe Akademi;
Bayılıyoruz ve bu kez yıkılmış bina içinde uyanıyoruz. Bir adam göreceğiz adı Ralph onunla konuşacağız.  Etrafı inceledikten sonra sağ taraftaki geçitten geçelim. Karşımızda bir geçit bulmacası ile karşılaşıyoruz. Önümüzdeki satranç tahtasını ve karşıdaki geçidi inceleyin. Sağ köşedeki kayalara bakın. Bir piyon bulacağız. Satranç tahtasının bulunduğu yerin dibindeki otların arasından Veziri bulun. Satranç tahtasının etrafında 4 delik var. Veziri sol taraftaki deliğe, piyonu altttaki deliğe yerleştirin. Şimdi diğer 2 satranç taşlarını bulalım. Geri dönüp Ralph ile taşlar hakkında konuşun. Deniz fenerine gidelim.
Deniz Feneri;
Ağacın üzerinden notu alın. Kapının üzerinden bıçağı ve hemen yanındaki Şahı alın.
Harabe;Akademi;
Akademi binasına dönün. Otların üzerinde bıçağı kullanın. Bir dal parçası alacağız. Envanterde bıçakla bu dalı birleştirin. Bir düdük elde edeceğiz. Düdüğü Ralph üzerinde kullanın. Bunu karşılığında satranç taşlarından Atı alacağız. Artık bulmacamıza geçelim. Atı sağ tarafa, Şahı üst tarafa yerleştin. Geçit açılacak.
Akademi; Geçit;
Yerdeki sırt çantasına bakın. Angelina'nın günlüğünü okuyun. Gaz lambasını, Taş Kaide'ye ve yer yatağına bakın. Kapıya tıklayın ancak açamayacağız. Envanterdeki günlükten çıkardığımız kağıdı okuyun.  Dışarı çıkalım. Black Mirror Şatosundayız.
Black Mirror Şatosu;
Şatonun kapısı önündeyiz. Mail kutusunu inceleyin. Sağ tarafta yerden ağaç dalını alın. Ağaç dalını ufak demir kapıda kullanın. Artık içeri girebiliriz. Hizmetkarların ardından 2 Lady ile konuştuktan sonra kontrol bize geçiyor. Kendimizi Müfettiş Falk olarak tanıtıyoruz. Eleanor ile konuşun. Örgü sepetinden ip alın. Salona geçin. Salon ortasındaki Dünya objesini inceleyin ve yakından bakın. Metal tabletteki yazıya bakın. Şöminenin üstündeki tabloyu inceleyin.
Kütüphane;
Sol taraftaki Kütüphaneye geçin. Gordon'ların Soy Ağacını ve diğer eşyaları inceleyin.
Mutfak;
Salona geri dönüp sağ taraftaki mutfağa geçin. Sally ile konuşun. Mutfak dolabından kaşığı, kapı önünden çizmeleri alın. Kapıdan çıkın.
Ahır;
Etrafı inceleyin. Alet çantasından çekici ve merdiveni alın.  Merdiveni kuyuda kullanın. Kuş yuvasına tıklayın. Lakin Karga izin vermeyecek. Çizmeleri önümüzdeki çamura bulayalım. Envanterde kaşık ile ipi birleştirin. Ahırın yandaki basamaklarında kaşığı kullanın. Karga kaşığın yanına varacak. Kuş yuvasından ilk mozaik parçasını alın.
Mutfak;Salon;
Mutfakta çaydanlığı almaya çalışın. Sally izin vermeyecek. Salona dönün. Victoria ile konuşun.
Üst Kat;
Basamaklardan yukarı kata çıkın. Banyoyu inceleyin. Bates'in odasının kapısını kontrol edin.
Bahçe;
Dış kapıdan bahçeye çıkalım. Şatoyu inceleyin. İçeri girin.
Salon; Mutfak;
Dünya objesine yakından bakın. Metal tabletteki yaz üzerinde çekici deneyin. Darren bir şeyler söyleyecek. Kütüphanenin yanındaki kapıyı kontrol edin. Kapı kilitli. Mutfağa gidin ve Sally ile kilitli kapı hakkında konuşun.
Sally'i mutfaktan çıkarmamız lazım. Üst kata çıkın. Banyoda çamurlu çizmeleri yerdeki fayansta kullanın. Böylece yerleri pisletmiş olacağız. Sally'e gidip banyoyu temizlemesini isteyeceğiz. Sally mutfaktan ayrılınca çaydanlığı alıp kütüphaneye gidelim.
Kütüphane; Salon;
Çaydanlığı çay servis masasında kullanın. Hanımlarla kilitli kapı hakkında konuşun.
Üst kat;
Üst kata çıkın ve eski telefona tıklayın Murray ile konuşun. Artık şatodan ayrılalım.
Willow Creek;
Tom ve Black mirror şatosundaki hizmetkarın konuşmalarını dinliyoruz. Her ikisi ayrıldıktan sonra Barın kapısını lockpick ile açıyoruz.
Resim 9
Bar;
Masanın üzerinden çay poşetini alın. Kapıdan çıktığımızda Şatoya gidiyoruz.
Black Mirror Şatosu;
Kütüphane;
Kütüphaneye gidip çaydanlıkta çay poşetini kullanalım. Mutfağa gidip Sally'le konuşalım. Hanımlar kütüphanede çay içiyorlar. Üst kata çıkalım.
Üst Kat Banyo;
Aynaya bakalım. Birden bir hayalet gözükecek. Bize arkamızdaki duvarı işaret edecek. Çekici duvarda kullanalım. Yazılı bir kağıt bulacağız onu okuyun.
Dünya Bulmacası;
salondaki Dünya objesine gidin. Yandaki bariyerlerin üzerinde piramit şeklinde başlıklar var. Bulduğumuz kağıtta çarpıyla işaretlenmiş olanları çıkaralım. Buna göre aşağıdan yukarıya doğru; 1,2,3,4,5 dersek; 2, 4, 5.ci sıralardaki piramit başlıklarını çıkarın.
Resim 10
Metal tablet yazısına tıklayın kapağı açın ve 2.ci mozaik parçasını alın. Üst kata çıkın.
Bates'in Odası; Banyo;
Kapıyı tıklayın ve Bates ile konuşun.  Banyoyay gidin ve kovanın yanındaki paspasın ucunu alın. Küveti bununla tıkayın. Çeşmeyi açın. Bates'e banyoyu su bastığını haber edin. Mutfağa gidip Sally'e durumu anlatın. Üst kata çıkın. Tartışmalarını dinliyoruz. Bates'in odasına girin. Yatağın başlığındaki anahtarı alın. Karşıdaki komidini anahtarla açın. Dökümanlara envanterde sağ tıklayın. Resme sağ tıklayın. Komidin üzerindeki mücevher kutusuna bakın. Açamıyoruz. Koridora geri dönün. Bates ve Sully aşağı kata gidecekler.
Mücevher Kutusu İpuçları;
Kütüphane; Mutfak;
Kütüphaneye gidin ve hanımlarla konuşun. Mutafağa gidin Sally ile konuşun.
Dış Kapı;
Şatonun dış kapısına gidin mail kutusuna bakın. Bates'e bir mektup var. Bates'in ilk adını öğreniyoruz. "Edward Bartholomew".
Salon; Kütüphane;
Salonda Bates ile konuşun.Kütüphaneye gidip hanımlarla tekrar konuşun. Bates'in sembolünün "Bıçak" olduğunu öğreniyoruz.
Dış Kapı;
Dış kapıdaki 3 peri heykellerini inceleyin. Ortadaki peri 19 ve soldaki peri 20 sağdaki 1.  Şatoya geri dönün.
Üst kat Koridor;
Telefonla Sally'nin abisiyle konuşuyoruz. Yaşı 34. Tabloya bakın. 18 roma rakamını görüyoruz. Sembolün "Yıldız" olduğunu öğreniyoruz.  Sally ile tekrar konuşalım. Kahvaltı gevreğini alıyoruz. "Haç" sembolünü öğreniyoruz.
Kütüphane;
Gordon'ların soy ağacı resmine bakın. Frederic Arthur'a bakın. "Rose" "Gül" ismini öğrenin.
Artık bulmaca için Bates'in odasındaki mücevher kutusunu açabiliriz.
Bates'in Odası;
Sağda; Yıldız
Solda; Gül
Yukarıda; Haç
Aşağıda; Bıçak
Resim 12
Gizli Aynalı Oda;
İçinden bir anahtar ve resimli madalyon alıyoruz. Anahtarla salondaki kapalı kapıyı açacağız. Koridoru geçtikten sonra bir odadayız. Karşıdaki aynayı inceleyin. Sağ tarafta üstü örtülü tablonun altındaki ahşap levhayı alın. Etraftaki incelenebilir her yeri iki kez incelemeyi unutmayın. Bu her yer için geçerli. Bahçeye çıkalım.
Ahır;
Louis otomobili tamir ediyor Louis ile tüm seçenekleri konuşun.
Mutfak;
Mutfağa gidin. Sally ile konuşun. Şatodan dışarı çıkıyoruz. Ralph ile konuşmamız gerek.
Akademi;
Ralph ile konuşun. Bize bir sürgülü bulmaca verecek. Envanterde ahşap levha (wooden plate) ile birleştirin.
Sürgülü Bulmaca;
Bulmacamızda Altın Aslan başı ve Gümüş Keçi başları bulunmaktadır. Bulunacakları konum üstteki kare şekillerinde gösterilmiş. Konumları mühim değil. Soldan sağa şu şekilde sıralanmalı;
1. Sıra; Tüm sıra 4 Gümüş keçi olmalı
2. Sıra; 2 Aslan, 2 Keçi
3. Sıra; Tüm sıra 4 Aslan olmalı
4. Sıra; 2 keçi 1 Aslan olmalı.
Sağ alt köşe boş kalmalı. Doğru yaparsanız işaretli köşeden bir top çıkacak. Şatoya geri dönün.
Resim 13
Black Mirror Şatosu;
Aynalı Oda;
Kilitli odaya girin. Ayna üzerinde topu kullanın. Aynaya tıklayın yeni bir bulmaca daha. Buradaki amacımız topu ortadaki delikten geçirmek. Dairenin yanlardaki düğmelerine doğru basarak topu mümkün olduğunca orta deliğe geçmesini sağlamanız gerekmektedir.
Resim 14
Yatak Odası;
Aynalı dolabın çekmecesinden 3.cü mozaik parçasını ve müzik kutusunu alın. Müzik kutusuna tıklayın ve dinleyin. Darren kriz geçirecek ve kabus sonrası uyanacak.
6. Bölüm;
Karşısında annesi Cathryn vardır. Adrian (Darren) ve Angelina ikiz kardeştir. uzun bir konuşmanın ardından salonda Bates ile konuşuyoruz.
Üst kat; Banyo;
Üst kattaki banyoya gidin. Sally'nin yüzü gözü yanmış, cansız bir şekilde yerde yatıyor. Üzerine tıklayıp inceleyin. Sıcak suyla haşlanmış olduğunu görüyoruz. Çeşmeyi açın ve pencereyi kapatın. Böylece etraf buharlaşacak. Sally'e tekrar bakın. Küvetin üzerine "B" harfi yazmış olduğunu görün.  Banyodan çıkmaya çalışalım. Fakat Şatoda yangın çıkmış. Çekmeceden havluyu alıp çeşmede ıslatalım. Envanterde sağ tıklayın ve kapıdan çıkın. Hemen aşağı kata salona gidelim. Bates yerde dumandan zehirlenmiş. Ölmeden önce darren'a gerçekleri anlatıyor. Bahçedeyiz.  Louis bize silah doğrultuyor. Yangını o başlatmış. Bizi yıkık Akademi binasına götürüyor.
Akademi;
Orada Angelina ve annemizle karşılaşıyoruz. Angelina ile konuşuyoruz. Tehditle kapıyı açmamız isteniyor.
Yerden gaz lambasını alın. Duvardaki mumu kontrol edin. Gaz lambası ve mumu birleştirin.  Kaide Taşında lambayı kullanın. Envanterdeki 3 Mozaik parçasını Kaide Taşında kullanın. Darren kapıyı açıyor.
Slab (Döşeme) Bulmacası;
Yerlerde 8 tane kare şeklinde döşeme var. Bunların üzerine tıklayın. Darren birine basacak fakat üstten bir sandık düşecek. Bunlar arasında tuzaklar var. Demir parmaklıklı kapının önündeki not kağıdını alın. Envanterde sağ tıklayın. Bulmacanın çözümü şöyle;
Çiçek, Kapı, Bıçak, Güneş, Su, Kapı, Taş ve Kar tanesi 8 taşın sembolleri. Angelina ile konuşun. Şimdi sol taraftaki aşağıdan yukarı dizilişe göre 2.ci döşemeye basın. Soldaki taş kapı açılıyor. Angelina ile tekrar konuşun o taş döşemenin üzerinde annesi duracak.
Sol Taş Kapı;
Açılan taş kapıdan geçin. Duvarlardaki taş tabletleri okuyun.  Her biri 4 mevsimi temsil eden kelimeler var.
İlkbahar; Vadi Zambağı
Yaz; Yangın
Sonbahar; Yeldeğirmeni
Kış; Kar Tanesi
Bulmaca mekanizmasına tıklayın.
Resim 15
Üstte yangın resmi, solda vadi zambağı, sağda yeldeğirmeni, altta kar tanesi gelecek şekilde hareket ettirin. Doğru yaptığınızda etraftaki duvar içleri açılacak. 3 süslü asayı alın. Geri dönün. Bir asa eksik.
Sağ Taş kapı;
Bu kez sağdaki taş kapıyı açalım. Aşağıdan yukarıya doğru 1, 2, 3, 4 diye sıralarsak; 3.cü taşa çıkın. Angelina ile konuştuktan sonra Darren'in annesi bu döşeme taş üzerinde duracak. Sağ taş kapı açılınca oraya gidelim.
Tuzak Bulmacası;
Tüm objeleri inceleyin. Mekanda halatlar ve yanlarında semboller var. Taş döşemelerindeki tuzakları üstten görüyoruz. Tuzakları devre dışı bırakmamız gerek. Aşağı kata geri dönün.
Yeşil Asayı sol taraftaki döşemelerden 4. cü döşemede demir kapıya yakın olan en baştaki yerde kullanın. Üzerine basınca tuzağın devre dışı olduğunu görüyoruz. 
Mavi Asayı sağ taraftaki en alttaki ilk taş döşemede kullanın. Üzerine çıkıp devre dışı olduğunu görün. Yeşil asanın bulunduğu yerde kırık bir bıçak ucu var. Onu yerden alın.
Sarı Asayı sol alttaki 1.ci taş döşemede kullanın. Böylece 3 tuzak devre dışı kaldı.
Halat Sembolü Bulmacası;
Sol kapıdan yukarı çıkıp mekanizmaya yakından bakın. Ortadaki düğmelerin konumunu en üstteki ve en alttaki tuşları sağa yönlendirin. Ortadakileri sol yöne çevirin. Resimdeki gibi sembolleri dizin. Sembolü ortadaki çarkın sağ halatın bulunduğu yere bakarak yapabilirsiniz.
Resim 16
Bu sembolün olduğu halatı bıçakla kesin. Tuzaklardan biri aşağı düşecek. Sembolleri yaparken tuşların esas konumdaki sembol yönünde olmasına dikkat edin.
Angelina ile konuşun. Diğer adam Louis tuzaklı döşemelerden birine gelecek ve ölecek. Bunun üzerine Angelina ve Darren diğer taş döşemelerin üzerinde durup demir kapıyı açacaklar.
Demir Kapı;
Demir kapının önündeki kola 2 kez tıklayın. İçeri girince Anneleri Angelina'nın üzerine yürür ve vurulur. Darren kaçarak dış kapıdan çıktığımızda maskeli adamlar bize engel oluryorlar derhal içeri geri dönün. Kırmızı geçitten geçin. Angelina ile konuştuktan sonra olacakları izleyin.
The Black Mirror 2, 3. oyunla devam edecek.








1 yorum:

  1. Top 10 Casino & Hotels Near Harrah's Casino, NV
    Find the best 경상남도 출장마사지 Harrah's Casino hotels and 1xbet app places to stay 밀양 출장마사지 with you. 원주 출장마사지 Harrah's Reno Reno Hotel & 하남 출장안마 Casino 777 Harrahs Blvd, Reno, NV 89449.

    YanıtlaSil